Prylar

Det finns ju som bekant en massa saker man måste ha och ytterligare en hel uppsjö av andra "måste ha" saker för oss friluftsmänniskor.
Men med fiskespö, rulle, lina och flugor eller drag så klarar man sig väldigt långt. Kläderna spelar roll men är inte det viktigaste om du inte är ute väldigt mycket och ställer högre krav på vattentäthet och hållbarhet.
Men förutom alla dessa prylar du kan välja att ha med dig eller lämna hemma så finns det ett verktyg jag ställer lite högre krav på och som jag alltid har med mig. Det är min kniv.
Hemslöjdade är ofta vackra att se på och väldigt funktionella men det är tillfällen då dom kommer tillkorta och då främst i hållbarhet. Så nu har jag tagit bort den variablen och köpt något som håller.
Valet stod mellan någon av Fällknivens modeller eller en kniv från Gerber. Det blev den sistnämnda då jag fick tag i en till ett bra pris



Förhoppningsvis en slitvarg som kommer att vara med länge och hittills så är jag nöjd. Skärpan var otroligt bra redan från asken och att det är en fulltångskniv gör den väldigt hållbar.
Den inre delen av bladet är serregerad vilket jag har varit lite skeptisk till och fundersam över om det verkligen behövs så jag får se hur det funkar.
Men alltsomallt så är jag mycket nöjd hittills och kan rekommendera denna om du vill ha en slitvarg i bältet. Det är inte en kniv som vi har i butiken men om du är intresserad av att köpa en så kan vi ta hem mot beställning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0