Årets första fisk på fluga

Nu är jag hemkommen från Sundsvall och sportfiskemässan som ägde rum där i helgen, en lyckad tillställning med mycket folk och ännu mera att titta på!
Gjorde några små inköp på bra att ha saker som t.ex en flugask från shakespeare, en håv och en kniv, träffade även en äldre herre som gjorde helt fantastiska flugaskar i trä för hand som han sålde på mässan. Det är roligt att se sådant äkta hantverk nuförtiden!

Men åter till rubriken, igårkväll var jag tvungen att stilla abstinensen och tog först en sväng till indalsälvens inlopp i Storsjön men där var hotspotsen upptagna så efter en liten promenad runt en holme så körde jag hemåt igen. Men då kom jag på att vid en av våra vintervikar där vi kikmetar harr i Storsjön kanske det går svinga flugspöt och lura någon fisk.
Sagt och gjort, en halvtimme senare satt denna harr på kroken.



Otroligt skönt att börja smått och inte göra som min fiskekompis Lalle som började med denna;



Jag menar hur lätt är det att toppa det? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0