Äntligen fart på vattnet!

Det blev ingen fisketur i lördags då jag istället njöt av livet ute på altanen, lyssnandes på fågelkvittret och det var nästan så man kunde höra hur det började sprätta och knoppa sig i träden. Vårvärmen har äntligen kommit och med gott mod for jag en sväng till Duvedsälven igår söndag istället, men jag var för sen.
Någon har vridit på kranen för vårfloden och att fiska i det bruna vatten som forsade fram genom indalsälven och alla bäckar kändes tröstlöst, men den är iaf här, vårfloden som vi alla har väntat på.

Annat nytt är att den 23 maj tas det beslut om att anställa ytterligare en fiskevakt på heltid i åredalen, ett beslut som jag hoppas går igenom. Det skulle behövas lite hårdare tag mot de som fyller ica-kassar med småöring samt de tjuvfiskare som jag hoppas endast är ett fåtal.
Men viktigast av allt är kanske att bara synas, vi har runt 20-talet fiskevakter här i dalen, jag har aldrig sett nån.

Till uppgifterna pratas det också om att hålla efter stigar och vindskydd och plocka upp en del av det skräp som en del lyckas glömma kvar i skog och mark. Det skulle kunna bli väldigt bra och jag är mycket positiv till detta!
Man skulle kunna säga att det blir lite av en åredalens "riverkeeper", förutom gräsklippningen då :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0