Puh! Vägen var farbar

Började ana oråd när jag igår for hem och det längs e14 stod grävare vid skidbron/vm-8an och en del skit låg längs vägen. Förstod dock inte utvecklingen och omfattningen av det hela förrän jag läste på op.se sen igår.
http://op.se/are/1.2121664-e14-avstangd-efter-oversvamningar

Chansade imorse på att ta mig hit trots att e14 nu är avstängd en bit. Fick ta gamla vägen och köra genom allt vatten som samlats nere vid tågstationen och sen upp genom bäcken som nu går förbi verkstaden och ner längs vägen. Fy vad det ser ut!
Fyllmassor ligger överallt nedanför bygget och lite längre bort, precis bortanför serpentinvägen/olympia, är den gamla vägen kapad och jag får åter köra upp på e14 för att resten av biten kunna andas ut och köra till Duved.

Åresjön är fylld av brunt lervatten och älven har åter stigit till otroligt höga nivåer, fisket får vänta och just nu håller jag bara tummarna för att regnet avtar och jag kan ta mig hem igen i eftermiddag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0