Utehelg!

Både jag och min sambo var lediga fre-sön och började planera skoterturer och någonting att göra, vi bestämde oss för att åka till Olden igår Söndag men fredagen och lördagen höll vi öppna.
Fredag morgon bestämde vi oss för att kliva i skidorna och åka ner på Storsjön och grilla lite, hunden och fiskgrejorna fick följa med även om det var just grillningen som var målet.
Vi blötte krokarna men ärligt talat så var nog hålet jag borrade mer avsett för att få fram nåt kaffevatten än för att dra fisk i.
Det blev några timmar på sjön och sen en avslutande bastu när vi kom hem, helt underbart!
På lördagen for vi ner på Stora-Drafsjön och provade lyckan, det blev några småabborrar och grillkorv även då innan vi åkte hem och lastade skotrarna för Oldenturen.
Söndagen bjöd på en riktig heldag och långtur med skotrarna, en stor eloge till er som jobbat med leden runt Olden, trots snöbrist så är det farbart och bra ordnat med den nya leden på Storbackrun.
Vi han även igår med att blöta krokarna i Lill-Mjölkvattnet innan vi packade oss hemåt och stupade i säng.

En fantastiskt skön helg i gott sällskap! Skärgårdar, varma sommardagar och storstäder i all ära men det är på fjället jag trivs bäst!

Tills nästa gång


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0