Senaste veckan

Det har blivit idel skoteråkande och väldigt mycket njutande de senaste dagarna. Bland annat har det hunnits med en tur till Kösjön som bjöd på Röding och kolbullar.
Kylan verkar dessutom äntligen ha släppt greppet om Åredalen och nu har det istället snöat en del de senaste dagarna. Härligt att det äntligen börjar lukta vinter på riktigt! Skoterlederna blir plattare, offpisten fylls med lössnö och myrgräset som har stuckit upp överallt har hamnat under det vita guldet.

Jag har också börjat sukta lite efter nya flugbindningsprylar för att kunna fylla på ytterligare, då det på något vis alltid saknas de här smågrejorna som behövs för den extra lilla finishen. Gjorde en liten testbesällning för att kolla in lite nya saker från Guideline som har ett otroligt brett och komplett sortiment för såväl rödingflugor i stl. 18 till gäddflugor modell julgran.
De håller en bra kvalite till ett vettigt pris så i sommar kommer flugbindningshyllan att fyllas med ett enklare bassortiment från just Guideline.
Det är riktigt kul att kunna erbjuda kvalitativa produkter som fungerar och när jag stänger ner butiken för dagen och senare på kvällen kliver i mina vadare, tar flugspöet i handen och knyter på en egenbunden fluga så är det i princip samma saker jag använder som vi säljer. Det känns tryggt att kunna erbjuda den kvaliten även till en nybörjare eller semesterfiskare utan att behöva tumma på vissa saker.

Men nog om detta.

Tills nästa gång!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0