Det händer saker!

Det roligaste av allt, utöver det faktum att det efterlängtade nattfisket efter öring är högaktuellt, är att vårt guld har börjat mogna.
På många ställen är det dock kart ännu så vi som har våra hemliga ställen en bit upp på fjället får vänta några dagar till men på det mer låglänta platserna så kan det se ut så här;


Sen har det här med trolling väckt min nyfikenhet lite, en kompis har köpt båt och under sommaren gått in hårt för att lära sig kallsjöns hemligheter och lura de stora, det verkar sannerligen spännande. Kanske är det just det att jag inte kan någonting om det som gör det intressant.

Mina kunskaper sträcker sig endast till att dra en rapala efter båten och det är främst under våren då höga vattennivåer gör det svårfiskat med fluga, för om sanningen ska fram så är det fluga som är mina stora passion.
Det här med djupriggar, paravaner och linräknare är för mig något främmande men kanske skulle man ge det ett försök.
Det tål att kluras på och under tiden jag funderar så sitter han säkert där i sin båt, med kubikmeter efter kubikmeter vatten under sig och väntar på ljudet av en slirbroms i arbete.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0