Lugnet lägger sig

Men fiskesuget bara ökar, jag stillade min iver något i måndags då jag promenerade ner på storsjön för lite kikpimpel i solskenet. Det blev en härlig förmiddag med kaffe och grillkorv med räksallad på stranden och någon timmes fiske.
Planen var dock att göra årets flugfiskepremiär i ån uppe i Olden igår tisdag men det satte ett hiskeligt blåsväder käppar i hjulet för så jag får skjuta på den turen till veckan.

Annat som hänt är att flugbindningsdelen i butiken har börjat ta form och lite av vårens nyheter har hamnat på väggarna. Med ordern på diverse material så fick jag även med två linor från guideline som ska testas, jag bugar och bockar!



Den ena är egentligen en lina lämpad för kustfiske och är en stum slowintermediate-lina som jag har satt förhoppningarna på att den ska fungera perfekt för nymf/streamerfiske i strömmarna här runtomkring.

Den andra är det inga konstigheter med, det är en helt vanlig flyt WF-lina och kommer att ingå i vårt sortiment under sommaren.

Ska bli kul att sätta dessa två på prov och se vad de levererar!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0