Underbart!

Vi har haft två helt FANTASTISKA dagar i fjällen! Det är skönt när man kan titta på vädret, planera in en tur och sen blir det precis så bra som Tone har lovat på väderleksrapporten!

Jag, Jakob och Daniel hade som plan att göra en sista tur medans det ännu går ta sig fram mellan alla bäckar och åar nu när vårfloden sätter igång. Vi spred ryktet så även Lena och Lindha hängde med. målet var Lill-Mjölkvattnet så allting packades ner och vid 9:00 så stack vi från Kluk med humöret på topp!

Vi nådde fram till Tvärån och packade oss snabbt iväg. Några kilometer på skidor i den värmen som vi hade var en ren njutning.



Mitt på dan kom vi fram, slog upp tält och borrade hål. Eftersom det var lunchdags så fixade grabbarna mat medans vi hann fiska en stund för att stilla även den hungern.



Vi hann inte få något innan maten men vi visste att dom fanns där och idogna fiskare som vi är gav vi inte upp. Vi fiskade och solade oss igenom hela dagen med några fina fiskar som resultat.

 

Jakob fick en Öring under kvällsfisket och sen satte vi oss och myste i strandkanten efter den underbara dagen. Tröjorna åkte på vid halv åtta ungefär då det började bli svalare och sen tände vi upp för att sen sitta och dra historier ända in på sena natten.
Fiska är det bästa som finns men att bara få vara ute med gott sällskap är värt så grymt mycket!

 

Till slut så kröp vi till kojs och inväntade morgonfisket, Lena var först på plats för att dra upp några riktigt fina Öringar och sen fortsatte det i samma anda så slutligen hade vi med 8st riktigt fina bitar hem.




När jag hörde att Lena var uppe så skyndade jag mig ut och satte ribban, en Öring på 1kg och en strax under.
Det här har verkligen varit en helt underbar tur och skoter i all ära men det är rogivande att kliva i skidorna och ta sig igenom skogen fram till en liten fjällsjö.
Nu hinner det nog inte bli något mer isfiske för denna säsongen, isarna håller nog ett tag till beroende på nattemperaturen men det börjar bli snärjigt att ta sig fram då bäckarna öppnas i takt som solen skiner.

Tack mina vänner för en underbar tur och underbart sällskap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0