Sköna vårkvällar

Det är så skönt nu när det börjar sprätta i träden och djurlivet kommer igång för sommaren. Igår hann jag med lite fiske i Storsjön men det har ännu inte riktigt kommit igång så trots nya wobblers och drag så vart det ingen fångst. Men det är mysigt att vara ute, knäppa lite kort och bara njuta.
Hann även med en sväng förbi flugfiskepoolen i Kvissle och kastade några förväntansfulla blickar på strömmen. Det kommer bli en fin sommar!
På vägen hem åkte jag förbi Mörtån där kan det bli riktigt roligt flugfiske efter Gädda om man lyckas pricka in rätt tid. Mörtån är den å som förbinder Mattmartjärn med Kvissleströmmen.
Jag promenerade iväg från bilen, kom fram och kikade neröver mot fiskeplatserna och ser någonting i ån, en Utter!
Jag smög försiktigt ut på skoterbron som den simmade under och bara stod där och tittade då den kröp upp på land en sväng och sen simmade vidare upp mot Mattmartjärn, riktigt häftigt!
Som alltid är fallet så hade jag såklart lämnat kameran i bilen eftersom jag bara skulle ner och kolla en snabbis, men nästa gång kanske den kan fastna på en bild.

Nu drar det ihop sig och du kanske har funderat på att boka en tur. Ring eller maila så ska jag berätta mer!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0