Finväder och fiske

Det brukar inte vara då man får mest fisk men ack så trevligt man har! Med på gårdagens tur så fick vi med oss en nyinflyttad Årebo med rötterna i Smålands mylla.
Efter att Fjällsport slagit igen portarna vid 16.00 så knatade vi ner vid Karolinermonumentet för att prova nere vid älven, jag lyckades kroka en lite Öring omgående som fick gå tillbaka och förhoppningarna steg. Men vi fiskade idogt vidare utan resultat och beslutade för en middagspaus innan vi skulle fortsätta igen runt 21.00.

 

Sagt och gjort så vara vi tillbaka igen vid 21 och svingade våra spön. Inte ett liv.
Vi fiskade och skrattade oss igenom en mysig kväll och strax innan vi begav oss hemåt så lyckades smålänningen Dan ta en Öring som även den fick gå tillbaka.



Men mitt i fisket så hörde vi flera rejäla plask följt av några huvuden som var på väg över älven, det visade sig vara en hel Bäverfamilj som var ute på en simtur. Jag tror aldrig att jag sett så många Bävrar på en och samma gång! 4 stycken räknade vi till, det var ett roligt avbrott i kastandet.

Imorgon bär det ut igen och då med Väster-Noren i sikte och nyanlända sörlänningar som vill ut på fiske, kul att intresset är så pass stort i byn och att många vill ut för att fånga storöringen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0