Högsommar

Ja det är väl vad man kallar den här tiden i juli. Tyvärr har det varit lite missvisande den senaste tiden men nu ser det ut att kunna vända och varmare väder kommer in mot jämtland.
Idag har solen tittat fram igen och lite kläckningar kom igång på kvällskvisten, men istället för en fisketur så blev det en middag på Yran-stråket tillsammans med min sambo och fisket får vänta tills imorrn.
Då blir det fiskeguidning i Gevsjöströmmen och enligt prognosen så får vi skapligt väder på kvällen, hoppas även på lite värme och hyfsat vindstilla så vakandet kommer igång. Vi får se hur det går!

För övrigt så satt jag och bläddrade i en gammal fisketidning här på kvällskvisten och hittade ett roligt citat, håll tillgodo!

"Om jag ändå inte får någon fisk så föredrar jag att inte få det på fluga."
Bob Lawless

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0